Aanbevolen : Auto onderdelen den haag - Auto opkoper
 Nouvelle Citroen Mehari  thumbnail

Nouvelle Citroen Mehari

Published Jun 08, 22
4 min read

Een Citroën Méhari kopen?

De Citroën Méhari is een personenauto van het merk Citroën die tussen 1968 en 1988 werd geproduceerd. De auto is gebaseerd op het chassis en de motor van een Citroën 2CV, met een carrosserie vervaardigd van ABS-kunststof. Er werd een versie met voorwielaandrijving geleverd en een versie met vierwielaandrijving. De naam verwijst naar het woord méhariste, een Franse koloniale soldaat uit Algerije, die een kameel berijdt.  Deze lichtgewicht terreinauto werd gebruikt voor recreatieve doeleinden, maar ook ingezet door het Franse leger en Gendarmerie. Hetzelfde concept, met de carrosserie en motor van een 2CV, werd ook ingezet voor productie in de derde wereld.

CONCEPT CITROËN E-MEHARI STYLED BY COURRÈGES

Citroën stelt op het autosalon van Genève 2016 de concept-car E-MEHARI "styled by Courrèges" voor. Een 100% elektrische cabriolet vol met positieve energie en getekend door twee parels van het Franse design. De Citroën FAF (Facile à Fabriquer) was een aluminiumversie van de 2CV die wel wat leek op een Méhari en bedoeld was voor Afrika. In Vietnam werd de Dalat geproduceerd. Daarnaast bestond er nog de uitvoering Pony die in Griekenland geproduceerd werd. De 4×4-versie werd in 1979 aan het programma toegevoegd. Het bleef echter een zeldzame verschijning, er zijn er nog geen 1500 van verkocht.

De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.

  Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.

Citroen E Mehari Prijs



Een nieuwe stap diende zich dus aan en Jannetje besloot huisarts te worden. Ze werd direct ingeloot voor de studie Medicijnen in Leiden. Met de huisartsenspecialisatie erna en nog een wetenschappelijk onderzoek tussendoor een lange studie en weinig inkomen, maar wel altijd een Eend (restauration citroen mehari). De Eenden liepen door haar zorgvuldige onderhoud altijd gesmeerd evenals haar studie en 15 jaar later opende ze haar eigen huisartsenpraktijk in Vlaardingen.

Alfred Verboon had in Vlaardingen zijn Eendengarage De Eendenwacht en garandeerde dat hij 24 uur per dag voor haar klaar zou staan in geval van pech en die belofte maakte hij waar. Slechts één keer is het voorgekomen dat haar Eend s nachts niet startte en binnen tien minuten stond Alfred voor haar deur.



Natuurlijk had ze een hoop ook zelf kunnen doen, maar om een praktische reden besteedde ze dat liever uit. Immers: na een dagje sleutelen en ondanks grote hoeveelheden garagezeep blijf je rouwrandjes houden en dat komt wat raar over als je daarna spreekuur hebt en je patienten moet onderzoeken - citroen 2cv. Natuurlijk kwam het voor dat er sceptisch werd gekeken naar die Vlaardingse Eend met esculaap.

Een Eend heeft een sublieme kreukelzone (citroen e-mehari occasion). Ook al zit de hele achter- en voorkant in de kreukels in vrijwel alle gevallen stap je er zelf heelhuids uit. Jannetje: Ik heb de nodige whiplashes behandeld van patiënten met auto s met geavanceerde kooiconstructies; ook bij andere calamiteiten in het verkeer stap je bij een Eend snel uit zonder gevangen te zitten tussen hermetisch gesloten portieren (citroen mehari 2020 prix).



Jannetje wordt binnenkort 69 en vond het tijd voor haar pensioen en andere hobby s. Kanoën in Frankrijk en in Nederland en natuurlijk nóg meer Eendrijden. citroen cactus mehari. Jannetje: Vrijwilligerswerk is belangrijk en het is niet meer dan vanzelfsprekend dat je als lid wat terugdoet voor de club of vereniging. Zo sta ik met veel plezier op zaterdag achter de bar van t Eendeëi en ben actief in het bestuur van een Kano-club.

Nou ja, nieuw. (citroen 2cv).. in nieuwstaat. Het is m n tiende(!) Eend en deze is uit Voordeel van een oudere Eend is dat het een officiële oldtimer is en je dus geen last hebt van de oprukkende milieuzones in Nederland, maar ook in Frankrijk - oldtimer citroen mehari. Met poes naar Fontaine Saint Claire Spreekuur houden met rouwrandjes onder je nagels? Sleutelen in Rotterdam Groeten uit Vlaardingen Garage Plantinga aan de Van Hogendorplaan (plm.

Jeep Citroen Mehari

Vlaardingen is zo n stad. Op zaterdagmorgen zie je er op het parkeerterrein van Albert Heijn soms zomaar 3 staan of door de stad rijden. Toeval? Misschien. (citroen e mehari 2020).. Feit is wel dat Vlaardingen in de 60 er en 70 er jaren een echte Citroën-plaats was. Er waren diverse Citroën-dealers gevestigd. Veel zijn er verdwenen of hebben een nieuwe naam, maar bij diverse garages is de kennis over de Eend gebleven.

Vlaardingen: bekend van de haring, de jenever, de overheerlijke ijzerkoekjes, de Schelvispekel en niet te vergeten het wereldberoemde clownsduo Bassie en Adriaan!35 66 67 ELEKTRISCH Sander Aalderink en de elektrische Eend Wij leven in tijden van verandering. Of we nu willen of niet, de elektrische auto komt er aan. De autoindustrie is als een dolle elektrische modellen aan het ontwikkelen, en de dieselmotor zal het niet lang meer maken (citroen e-mehari occasion).

Onze geliefde klassiekers worden in sommige grotere steden al geweerd, ook al is hun bijdrage aan de milieuvervuiling zeer discutabel (citroen mehari 1968). Als je de hele klimaatdiscussie even terzijde schuift en puur kijkt naar het technische concept, dan is een elektromotor oneindig veel eleganter dan een verbrandingsmotor. Hij is eenvoudig te produceren, verbruikt bij hetzelfde vermogen 5 keer minder energie, maakt nauwelijks lawaai, slijt vrijwel niet (twee lagers, verder geen bewegende delen) en levert zijn trekkracht vanaf stilstand tot zeer hoge toeren, zonder enige trilling te produceren.

How hard can it be? zou Jeremy Clarkson zeggen. Hij startte 2CV Électrique en samen met Leen de Bodt werden de eerste twee elektrische 2CV s gebouwd die aan de toen nieuwe eisen van de RDW voldeden kilometer verder kunnen we zeggen dat ze ook aan een heleboel andere eisen voldoen.

Elke liefhebber zegt op voorhand dat ze het pruttelen van de tweecilinder zullen missen, maar na een paar meter proefrijden hoor je ze daar niet meer Soepeler, stiller en (veel) sneller over. citroen mehari interior. Wat overblijft is het echte eend-gevoel, maar dan soepeler, stiller, en (veel) sneller. Je hebt meer zintuigen over om te genieten van het geweldige onderstel, het unieke uitzicht over de motorkap, en de in moderne auto s afwezige lichtvoetigheid. citroen mehari te koop.



Het streven is om de kosten van de ombouw omlaag te brengen, het afwerkingsniveau verder te professionaliseren, en de bruikbaarheid te optimaliseren (citroen mehari oldtimer). Zo krijgt de nieuwe eend goede verwarming, is ze nauwelijks zwaarder dan het origineel, en kan langs de snelweg aan de snellader worden gehangen, zodat ook langere reizen mogelijk worden.

DASHBOARD

De oranjeachtige kleur van de concept-car zorgt voor een vrolijke toets in de cabine dankzij de oranje bekleding in glanzend vinyl over de volledige breedte van het dashboard en langs de luchtroosters.  Binnenin zijn de deuren, het dashboard en de achterbank, die herwerkt is in een vierkantige architectuur, bedekt met een wit leer.  Niet alleen de carrosserie maar ook de velgen zijn wit. Alleen een fel oranje omranding ter hoogte van de velgen onderstreept in alle transparantie de centrale veiligheidsboog. Het mobiele kofferluik biedt toegang tot de kofferruimte die voorzien is van een exclusieve bagagelijn, bestaande uit 3 modellen in wit leer en glanzend oranje vinyl contouren, volledig in harmonie met de geest van het voertuig

Het rijdende bewijs dat een langzame auto heel leuk kan zijn.

Sommige auto’s zijn gewoon briljant. Dat kan door van alles komen: karakter, historie, imperfecties of uitzonderlijke kwaliteiten. Bij de Citroen Méhari is het eigenlijk niet anders. Het is een van de meest iconische auto’s van de afgelopen 120 jaar autohistorie. Nou ja, auto. Het is eigenlijk heel erg ‘weinig auto’. Vier wielen, een paar stoelen, een motor en wat blik om alles bij elkaar te houden. Heel veel meer is het niet. Maar ja, zoals met de meeste dingen zit de ware schoonheid in de eenvoud. Het mooiste verhaal van de Eend is natuurlijk dat je eieren bij een boer kon ophalen en over weilanden en slechte wegen terug naar het dorp rijden, terwijl de eieren heel bleven. De 2CV bood een ongekend hoog comfort, dankzij de bijzonder soepele vering. Ondanks dat de Eend flink kon overhellen, bleef het chassis zélf recht staan. Mede dankzij de smalle banden, de relatief hoge rijhoogte en het lage gewicht kon je met eend behoorlijk van de gebaande paden af. De Citroën Méhari wordt beschouwd als een van de meest iconische auto’s in de autogeschiedenis. Al zit de schoonheid ervan vooral in de eenvoud: veel meer dan vier wielen, een paar stoelen, een motor en blik is het uiteindelijk niet. In deze blog zoomen we voor de gelegenheid even in op deze briljante personenauto van Citroën.

Afgeleide 2CV

De Méhari zag in 1968 het levenslicht als afgeleide van de Dyane, die op zijn beurt dan weer afstamde van de 2CV. Die laatste is natuurlijk welbekend als de geit of het eendje in Nederland. De Méhari moest een meer utilitaire versie worden van de 2CV, een gebruiksvoorwerp als het ware. Dat draaide niettemin anders uit: de wagen werd net heel populair als plezierauto en dat tot in de meest mondaine Franse badplaatsen. De naam Méhari verwijst naar een Noord-Afrikaans ras dromedarissen. Dat moest duidelijk maken dat de auto geschikt was voor eender welk terrein. Iets wat uiteindelijk niet alleen particulieren, maar ook avontuurlijke rallyrijders en zelfs het Franse leger wisten te appreciëren. De wagen kon bovendien wel wat gewicht dragen: tot wel 400 kilogram.

Constructie

De Méhari is gebaseerd op het chassis en de motor van een Citroën 2CV, met daarop een frame dat de koets vervaardigd uit ABS-kunststof draagt. De auto was ontworpen door een grote plastic-fabrikant, vandaar het gebruik van kunststof. De Méhari werd zowel geleverd met voorwielaandrijving als vierwielaandrijving. Al is de versie met aandrijving op de vier wielen, de Méhari 4x4, een absolute zeldzaamheid. Er zijn er slechts 1.300 van gemaakt. Ook opvallend waren de vele kleuren met indrukwekkende namen als Hopi (rood), Montana (groen), Kalahari (beige), Tibesti (gifgroen), Kirghiz (oranje), Hoggar (roomwit), Atacama (geel) en Azur (wit met blauw).

Auto opkoper België

Auto verkopen? Wij zijn een erkend Belgisch autobedrijf en landelijk actief. Ons mobiel inkoopteam is flexibel inzetbaar en garandeert een afspraak ter plaatse binnen de 24u. Aarzel dus niet om ons ook te contacteren tijdens weekend -en feestdagen.

Navigation

Home

Latest Posts

Autohandelaar Nunspeet

Published Feb 12, 24
6 min read

Accu Auto

Published Feb 05, 24
7 min read

Auto Huren Lissabon

Published Jan 21, 24
7 min read